Âilede Sağlıklı İletişim ..
Âilede Sağlıklı İletişim
Âilede Sağlıklı
İletişim
Sağlıklı âile, iki tam insanın kurduğu sağlıklı
ilişki üzerinde yükselir. Kendi kişiliğini bütünüyle gerçekleştirememiş yarım
insanlar, sağlıklı bir âile oluşturamazlar. Eksik kişiliklerin yetiştirdikleri
çocuklar da eksik ve yarım kişilikli olacaktır. Çünkü ana-baba âilenin
mimarıdırlar. Onların kişilikleri, şahsiyetleri, zaafları ve meziyetleri ister
istemez âileyi etkiler.
Bu anlamda kâmil insanlar Allah karşısındaki
acziyetlerinin en fazla farkına varan insanlardır. Böyle bir insan, kendi
kusurlarını itiraf etmeyi, onları yok saymamayı, özeleştiriyi bir "tevbe" gibi
görmeyi bilir. Dolayısıyla kusursuz dost, kusursuz eş, kusursuz evlât aramaz ve
insanların hatalarını gördüğünde sanki kendisi tümden hatasızmış gibi mahkûm
etme ve süpürme yoluna gitmez. Eşine, âilesine, çocuklarına bir kumarbaz
mantığıyla, yani "ya hep ya hiç" anlayışıyla yaklaşmaz. Doğal olarak, insanî
birlikteliklerinin sonucunun kumarın sonucu gibi ütmek ve ütülmek gibi kesin ve
keskin olmadığını bilir.
Âileyi bir sistem üzerine kurun. Nizamsız ve
intizamsız hiçbir sosyal yapı sağlıklı olmaz. Özellikle en büyük nizama âşık
olanların nizamsız ve intizamsız olmaları düşünülemez.
Bir âile sisteminin temel ihtiyaçları şunlardır:
Varlığın tanınması,
Değer duygusu,
Emniyet duygusu,
Sorumluluk duygusu,
Paylaşma ve dayanışma duygusu,
Mücâdele duygusu,
Mutluluk duygusu,
Ahlâkî davranış ve adâlet duygusu,
Saf ve temiz bir iman.
Âilede Sağlıklı
İletişim
Sağlıklı âile, iki tam insanın kurduğu sağlıklı
ilişki üzerinde yükselir. Kendi kişiliğini bütünüyle gerçekleştirememiş yarım
insanlar, sağlıklı bir âile oluşturamazlar. Eksik kişiliklerin yetiştirdikleri
çocuklar da eksik ve yarım kişilikli olacaktır. Çünkü ana-baba âilenin
mimarıdırlar. Onların kişilikleri, şahsiyetleri, zaafları ve meziyetleri ister
istemez âileyi etkiler.
Bu anlamda kâmil insanlar Allah karşısındaki
acziyetlerinin en fazla farkına varan insanlardır. Böyle bir insan, kendi
kusurlarını itiraf etmeyi, onları yok saymamayı, özeleştiriyi bir "tevbe" gibi
görmeyi bilir. Dolayısıyla kusursuz dost, kusursuz eş, kusursuz evlât aramaz ve
insanların hatalarını gördüğünde sanki kendisi tümden hatasızmış gibi mahkûm
etme ve süpürme yoluna gitmez. Eşine, âilesine, çocuklarına bir kumarbaz
mantığıyla, yani "ya hep ya hiç" anlayışıyla yaklaşmaz. Doğal olarak, insanî
birlikteliklerinin sonucunun kumarın sonucu gibi ütmek ve ütülmek gibi kesin ve
keskin olmadığını bilir.
Âileyi bir sistem üzerine kurun. Nizamsız ve
intizamsız hiçbir sosyal yapı sağlıklı olmaz. Özellikle en büyük nizama âşık
olanların nizamsız ve intizamsız olmaları düşünülemez.
Bir âile sisteminin temel ihtiyaçları şunlardır:
Varlığın tanınması,
Değer duygusu,
Emniyet duygusu,
Sorumluluk duygusu,
Paylaşma ve dayanışma duygusu,
Mücâdele duygusu,
Mutluluk duygusu,
Ahlâkî davranış ve adâlet duygusu,
Saf ve temiz bir iman.
ÂİLE VE EŞLERİN GEÇİMİ
- ÂİLE VE EŞLERİN GEÇİMİ
- Âile; Anlam, Mâhiyet ve Önemi
- Âile Bireyden Cemaate, Düzensizlikten Nizâma, Günahlardan İbâdete Geçiş .
- Çocuk Cennet Kokusu, veya...
- Âilede Haklar ve Görevler
- a- Kadının Âiledeki Görevleri
- Kocanın Âiledeki Görevleri
- c- Ana Babanın Çocuklarına Karşı Görevleri (Çocuğun Ana Baba Üzerindeki Hakları) 1- Güzel isim
- 2- İyi terbiye
- 3- Evlendirme
- 4- Eşit muâmele
- d- Çocukların Anne ve Babalarına Karşı Görevleri
- e- Kardeşlerin birbirlerine karşı görevleri
- Ana-Babanın En Büyük, En Kutsal Görevi Çocuklar, Çocuklar, Çocuklar!
- Çocuk eğitiminde şu dört şeye özellikle dikkat edilmelidir
- Kadının En Saygın, En Mübarek Konumu; Annelik
- Gerçek Eğitim Yuvası Ev, Esas Öğretmen de Anne ve Babadır
- Neler Yapılabilir? .
- Kur'ân-ı Kerim'de Âile ve Eşlerin Geçimi
- Hadis-i Şeriflerde Âile ve Eşlerin Geçimi
- Âilede Sağlıklı İletişim ..
- Varlığın Tanınması
- Değer Duygusu
- Emniyet/Güven Duygusu
- Sorumluluk Duygusu
- Paylaşma ve Dayanışma Duygusu
- Mücâdele Duygusu
- Mutluluk Duygusu
- Ahlâkî Davranış ve Adâlet Duygusu
- Saf ve Temiz Bir İman