2) Teşrik Günleri
2
2) Teşrik Günleri:
(Kurban bayramının ikinci, üçüncü ve dördüncü
günleri) üç cemrenin atılması; bunların vakti ittifakla, her günün zevalinden,
yani öğleden sonra girer. İbn Abbas (r.a.): "Resulullah (s.a.s.) cemreleri
güneşin zevalinden sonra atmıştır."[1]
Ve başka bir hadisi şerifte ise "Allah Resulü Kurban bayramının birinci günü
kuşluk vakti, ondan sonraki günlerde ise öğle vaktinden (zevalden) sonra şeytan
taşladığını gördüm."[2]
Teşrik günlerinde, cemre (şeytan taşlama) güneş batımına kadar devam eder.
Cumhura göre teşrik günlerinden son günü
taşlamak istemeyenler, kurban bayramının üçüncü günü, güneş batmadan Mina
'yı terk ederse, son gününün cemre yapması
düşer.
Mina
'da gecelemenin hükmü ise; Zilhiccenin sekizinci
günü, Mina'da gecelemek ittifakla sünnettir, fakat teşrik (bayram) gecelerinde
gecelemede, alimler ihtilaf etmişlerdir. Hanefilere göre, Mina'da teşrik
gecelerinde, gecelemek sünnettir. Cumhura göre ise; İki teşrik gecesinde
gecelemek vaciptir. Bunu terk edene ise ceza olarak kurban gerekir. Buradaki
vacibin yerine geçmesi için, kalması gereken zamanın, gecenin büyük bölümünü
orada geçirmektir.[3]
[1]
Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi, IV/78
[2]
Müslim, Sahih, Kitabu'l-Hacc, 314
[3]
İbn Kudame, el-Muğni, III/449;
Mehmet Peker, Hacc Nedir?
2) Teşrik Günleri:
(Kurban bayramının ikinci, üçüncü ve dördüncü
günleri) üç cemrenin atılması; bunların vakti ittifakla, her günün zevalinden,
yani öğleden sonra girer. İbn Abbas (r.a.): "Resulullah (s.a.s.) cemreleri
güneşin zevalinden sonra atmıştır."[1]
Ve başka bir hadisi şerifte ise "Allah Resulü Kurban bayramının birinci günü
kuşluk vakti, ondan sonraki günlerde ise öğle vaktinden (zevalden) sonra şeytan
taşladığını gördüm."[2]
Teşrik günlerinde, cemre (şeytan taşlama) güneş batımına kadar devam eder.
Cumhura göre teşrik günlerinden son günü
taşlamak istemeyenler, kurban bayramının üçüncü günü, güneş batmadan Mina
'yı terk ederse, son gününün cemre yapması
düşer.
Mina
'da gecelemenin hükmü ise; Zilhiccenin sekizinci
günü, Mina'da gecelemek ittifakla sünnettir, fakat teşrik (bayram) gecelerinde
gecelemede, alimler ihtilaf etmişlerdir. Hanefilere göre, Mina'da teşrik
gecelerinde, gecelemek sünnettir. Cumhura göre ise; İki teşrik gecesinde
gecelemek vaciptir. Bunu terk edene ise ceza olarak kurban gerekir. Buradaki
vacibin yerine geçmesi için, kalması gereken zamanın, gecenin büyük bölümünü
orada geçirmektir.[3]
[1]
Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi, IV/78
[2]
Müslim, Sahih, Kitabu'l-Hacc, 314
[3]
İbn Kudame, el-Muğni, III/449;
Mehmet Peker, Hacc Nedir?
HAC
- Haccın Faydaları
- Haccın Vâcipleri
- Hayız ve Nifaslı Kadının Durumu
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar
- Niyet ve Hazırlık
- ÖNSÖZ..
- Say' Yapmak.
- Şeytan Taşlama Eylemi;
- 1) Dış Engel
- BİBLİYOGRAFYA.. Ana Kaynaklar
- GİRİŞ.
- Hac Nasıl Yapılır? (Hacla İlgili Uygulama Özeti)
- Haccın Diğer İbadetlerden Farklı Özellikleri
- Haccın Engelleri
- Hedy (Kurbanlık)
- Safa İle Merve Arasında Sa'yin Önemi
- 2) İç Engel
- Arafat'ta Vakfe.
- Diğer Kaynaklar
- HACC.. Haccın Sözlük Anlamı
- Haccın Sıhhatinin Şartları
- Haccın Sosyal Yönü.
- İslama Göre Hedy'nin Çeşitleri 1- Vacip olan Hedy (Kurban)
- Mekke'ye Varış.
- 2- Nafile Olan Hedy;
- Arafat İsmi Nereden Gelmektedir?.
- Hac İbadetine Yolculuk. Bu Yolculuğa Kişinin İstekli Olması ve Ona Hazırlanması Gerekir
- Haccın Istılahi Anlamı
- Ka'be Tarihi
- Kimler Haccetmelidir