Fecir | Konular | Kitaplar

İrtidâd, Aynı Zamanda Bir İslam Hukuku Konusudur.

İrtidâd




İrtidâd, Aynı
Zamanda Bir İslam Hukuku Konusudur.

 
Küfrün bir türü ve bir vicdan
sorunu olarak akâid ilmine konu olan "İrtidâd" ı, esasen aktif alanda İslam
Hukuku inceler. Çünkü böyle bir olay, toplum üzerinde çok olumsuz bir etki
bırakabilir ve beklen­medik gelişme­lere neden olabilir. Bunu önlemede ise
sorumluluğu İslam Hukuku yük­lenmiştir.
İrtidâd, İmanî bir sorunun
ötesinde genelin vicdanına karşı cüret­kar bir isyan, toplum düzenini sarsıcı ve
anarşiyi davet edici sinsi bir suçtur. Bazen de orga­nize hale dönüşür.
Dolayısıyla irtidadın, vicdan özgürlüğü çerçevesinde bir açıklaması olamaz. 
İslam Hukukuna göre bir
kimsenin mürted sayılabilmesi için onun daha önce müslüman, akıllı ve özgür
olması şarttır. Şu halde hiç müs­lü­man olmamış, ya da aklî dengesi bozuk veya
zorlanarak irtidâd eden kimse için böyle bir du­rum söz konusu olmaz.
Dolayısıyla kâfirlerin ve müşrikle­rin, diğer şirk ve kü­für dinlerinden
herhangi birini seçmeleri için de İslam'a göre bir engel yoktur. Çünkü sonuç
itibariyle "Ehl-i Küfür bir tek millettir."    
Erginlik konusunda ise İslam
mezheplerinde görüş farkları vardır. Örneğin Ebu Hanife'nin Öğrencilerinden
Muhammed b. Hasan'a göre er­ginlik şart de­ğilken, İmam Ebu Hanife'nin diğer
öğrencisi Ebu Yusuf El-Ensari'ye göre çocu­ğun irtidâdı geçerli değildir. İmam
Şafii ve Ahmed b. Hanbel de bu kanaatta­dırlar.

[1]   




 



[1]
Ferit Aydın, İslam'da İnanç Sistemi, Kahraman Yayınları: 195.