e
e- Kadın-erkek beraber bulunması:
İslâm, kadın-erkek ilişkilerini sınırlamış
olmakla beraber kadını dört duvar arasında hapsetmemiştir. İslâm'ın ilk
devrinden beri müslüman kadınların savaşa katıldıklarını biliyoruz. Ayrıca
Rasûlullah (s.a.s.), eşi Sevde'ye: "Allah, ihtiyaçlarınız için evden
çıkmanıza izin vermiştir." (Buhârî, Nikâh 115) ve ümmetine hitâben:
"Allah'ın hizmetçilerini (kadınları), Allah'ın mescidlerine gitmekten men
etmeyin." (Müslim, Salât 136; Buhârî, Cum'a 13) buyurarak kadınların ilim,
alış-veriş, düğün, ibâdet gibi meşrû sebeplerle dışarı çıkabileceklerini ifâde
buyurmuştur.
Kadın ve erkeklerin küçük yaştan itibaren
beraber bulunmaları ve serbest ilişki içinde yetişmelerinin saldırganlığı
azaltacağı, birtakım komplekslerin doğmasını önleyeceği nazariyesi İslâmî
toplumlar için geçerli değildir. Diğer toplumlar arasında da gerçeğin hayâle
uymadğı âşikârdır. Bu sebeple İslâm, kız-erkek beraberliğini serbest bırakmamış,
kayıt ve şartlara tâbi kılmıştır. Bir müslümanın evine, akrabâsı dışında kalan
dost ve arkadaşlarının da gelmesi doğaldır. Bu durumda kadın ve erkeklerin
beraber oturması ve evin kız ve kadınının misafirlere hizmet etmesi söz konusu
olabilir. Ashâb-ı kirâmdan Ebû Üseyd evlenirken düğün gecesi, Hz. Peygamber ve
dostlarını dâvet etmiş, fakat onlar için yemek hazırlamamış, bir şey de ikrâm
edememiştir, anca eşi (gelin) geceden, bir taş kabın içinde hurma ıslatmış, Hz.
Peygamber yemeğini bitirince bitirince bunu ezip sulandırmış (şerbet yapmış) ve
misafirlere ikram etmiştir (Buhârî, Nikâh 77; Müslim, Eşribe 86).
İbn Hacer, Aynî gibi Buhârî şârihlerinin işaret
ettiği üzere bu hadis-i şerif ve benzerlerinden şu netice çıkarılmıştır: Kadın,
kocasının arkadaşlarına hizmet edebilir, ancak bu durumda tesettüre (örtünmeye)
riâyet etmesi, tarafların kötü duygulara kapılmaktan emin olmaları, tahrik edici
davranışlardan kaçınmaları şarttır. Evin dar olması, ancak bir odanın ısıtılmış
bulunması, bir büyüğün sohbetinden kadınların da faydalanmalarını sağlamak gibi
durumlarda -şartlara riâyet edilerek- kadınlar, erkeklerle beraber
oturabilirler. Bu durumların dışında ayrı oturmak evlâdır. Müslüman kadın ve
kızlarımızın çoğunun, gerektiğinde nâmahrem erkeklerle beraber oturduğunda
kıyâfet ve davranışına gerekli titizliği göster(e)mediklerini gözden uzak
tutmamalıyız. Özellikle böyle durumlarda kadın dişiliğiyle değil, kişiliğiyle
bulunmalı, kadınsı tavır, gülüş, şaka, cana yakınlık vb. fitneye yol açabilecek
tavırlardan uzak olmalıdır. Yine kıyâfetine, ev dışında gösterdiği (veya
göstermesi gereken) itinâyı göstermelidir. Günümüzde yüz kızartıcı filmlerin
gösterildiği tevizyon karşısında birbirine yabancı (nâmahrem) kadın ve
erkeklerin, genç kız ve delikanlıların beraber oturmaları, çirkin sahneleri
birlikte seyretmeleri hiç şüphesiz İslâm ahlâk ve ahkâmına tümüyle aykırıdır.
FUHUŞ VE ZİNÂ
- FUHUŞ VE ZİNÂ..
- Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
- Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
- Ziynet
- Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
- 4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
- Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
- Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
- Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
- Örtü ve Elbise
- Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
- Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
- Fuhuş
- Recm
- Liânın Şartları üçtür
- d- Dokunmak
- Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
- Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
- Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
- Yüz Değnek Cezâsı
- Liânın hükümleri
- e- Kadın-erkek beraber bulunması
- A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
- Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
- Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
- Recm Cezâsı
- Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
- f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
- 2) Gözü çevirme
- Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.
- Fahşâ ve Fuhuş
- Hz. Peygamber'in recm cezâsına uygulama örnekleri
- Flört; Fuhuş ve Zinâya Dâvetiye.
- g- El ile Tatmin
- 3) Genel olarak tokalaşmaktan kaçınma
- Fuhuş ve Zinâ Konusuyla İlgili Âyet-i Kerimeler
- Fahşânın En Çirkini
- Recm cezâsı uygulanması için Gerekli Şartlar
- Kadının Örtüsü/Tesettür ve Hicab. Tesettür Nedir?.
- h- Hayvan ile Cinsî Münâsebet
- 4) Kadın ve erkek arasını ayırma ve karışmaktan kaçınma
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynakla
- Zinâ; Anlam ve Mâhiyeti
- Zinâ Suçunun Sâbit Olması
- Avret Ne Demektir?.
- 4- Fuhuş kadınları/Fâhişeler
- 5) Halvetten kaçınma (Kapalı bir yerde yabancı bir erkekle yabancı bir kadının töhmet altında bulunacak şekilde yalnız
- Zinâ Haddini Uygulamanın Şartları
- 1. İkrarla Tesbit
- Kadınların ve Erkeklerin Avreti
- Âile Hayâtı ile İlgili Haramlar Eşler Arasında İlişkide Haramlar a- Hayız ve lohusalık hallerinde birleşme
- kalmaları)
- Zinânın Cezâsı; Yüz Celde ve Recm..
- 2. Zinâyı dört şâhitle ispat
- Tesettür Kimlere Karşı Gerekir?.
- b- Kadınlara anüslerinden yaklaşma
- 6) Kocası yanında olan kadının yanına girerken kocasından izin almak gereklidir
- 1- Yüz Celde/Değnek Cezâsı
- Recm Cezâsının İnfâzı
- Kadının Elbisesi
- c- Yatak odasında geçenleri başkalarına anlatma
- 7) Tekrarlanan uzun görüşmelerden kaçınmak
- 2- Recm Cezâsı
- Recmi Kabul Etmeyenler ve Delilleri
- e- Süslenme
- d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma)
- 8) Şüpheli yerlerden kaçınma
- Hz. Peygamber'in recm uyguladığı olaylar şunlardır
- Fuhşun (Livâta ve Seviciliğin) Cezâsı
- Kadın-Erkek İlişkileri ve Aile Hayâtıyla İlgili Haramlar A- Kadın-Erkek İlişkilerinde Haramlar Cinsî Duygu
- e- Karı-koca haklarına riâyetsizlik
- 9) Açık ve gizli günahtan kaçınma
- İhsan ve Muhsan Terimi
- Recm Cezâsı
- a- Zinâ
- Geçimsizlik
- B- Kadınlara Âit Edepler 1) Mütevâzi giysi
- Kur'ân-ı Kerim'de Fuhuş ve Zinâ Kavramı
- Câriyenin Zinâ Cezâsı
- b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak
- f- Çocuğun haklarına riâyetsizlik
- 2) Güzel kokudan (parfümden) kaçınma
- Hadis-i Şeriflerde Fuhuş ve Zinâ Kavramı
- Nesil Emniyeti
- c- Karşı Cinse Şehvetle Bakmak
- g- Ebeveynin haklarına riâyetsizlik
- 3) Konuşurken ciddî olma