Karşılık Olarak Sevap
Karşılık Olarak Sevap
Karşılık Olarak Sevap:
âSevab' Islâmí kaynaklarda,
insanın işlediği amellerin sonuçlarından doğan şey şeklinde anlaşılmaktadır.
Yapılan şeyin sonucuna âsevab' denmektedir. Ceza, bir amel için takdir edilen,
düşünülen sevaptır, yani amelin karşılığıdır. Nitekim Kur'an, "Kim zerre
miktarı hayır işlerse karşılığını görecektir, kim de zerre miktarı şer işlerse
karşılığını görecektir" (99/Zilzâl 7-8) buyuruyor.
Cezâ daha çok olumlu veya
olumsuz anlamda karşılık demektir. Sevap ise, yapılan bir işin neticesidir.
âSevap' hayır ve şer olan bütün ameller için kullanılsa da, hayırlı ameller
hakkında kullanılması daha yaygındır. Kur'an şöyle buyuruyor:
"⦠(Bu), Allah katından bir
sevap (karşılık)tır. Sevabın (karşılığın) en güzeli şüphesiz O'nun katındadır."
(3/Âl-i İmrân, 195)
"Kim dünya sevabını
(faydasını) isterse ona ondan veririz, kim de âhiret sevabını (karşılığını)
isterse ona da ondan veririz. Biz şükredenleri yakında ödüllendireceğiz."
(3/Âl-i İmrân, 145)
Mü'min olmayanlara verilecek
olan kötü cezânın, âsevab' ile aynı kökten gelen âmesûbet' ile karşılandığını
görüyoruz. Çünkü cezâ da sevab gibi bir amelin karşılığıdır (5/Mâide, 60).
âMesûbet'in, Allah katındaki ve mü'minlere verilecek mükâfat anlamında da
kullanıldığı görülmektedir (2/Bakara, 84).
Karşılık Olarak Sevap:
âSevab' Islâmí kaynaklarda,
insanın işlediği amellerin sonuçlarından doğan şey şeklinde anlaşılmaktadır.
Yapılan şeyin sonucuna âsevab' denmektedir. Ceza, bir amel için takdir edilen,
düşünülen sevaptır, yani amelin karşılığıdır. Nitekim Kur'an, "Kim zerre
miktarı hayır işlerse karşılığını görecektir, kim de zerre miktarı şer işlerse
karşılığını görecektir" (99/Zilzâl 7-8) buyuruyor.
Cezâ daha çok olumlu veya
olumsuz anlamda karşılık demektir. Sevap ise, yapılan bir işin neticesidir.
âSevap' hayır ve şer olan bütün ameller için kullanılsa da, hayırlı ameller
hakkında kullanılması daha yaygındır. Kur'an şöyle buyuruyor:
"⦠(Bu), Allah katından bir
sevap (karşılık)tır. Sevabın (karşılığın) en güzeli şüphesiz O'nun katındadır."
(3/Âl-i İmrân, 195)
"Kim dünya sevabını
(faydasını) isterse ona ondan veririz, kim de âhiret sevabını (karşılığını)
isterse ona da ondan veririz. Biz şükredenleri yakında ödüllendireceğiz."
(3/Âl-i İmrân, 145)
Mü'min olmayanlara verilecek
olan kötü cezânın, âsevab' ile aynı kökten gelen âmesûbet' ile karşılandığını
görüyoruz. Çünkü cezâ da sevab gibi bir amelin karşılığıdır (5/Mâide, 60).
âMesûbet'in, Allah katındaki ve mü'minlere verilecek mükâfat anlamında da
kullanıldığı görülmektedir (2/Bakara, 84).
GÜNAH
- Âdem'in Günahının Tüm İnsanlığa Dünyadaki Cezâsı
- b- Hukukî Yönden
- Büyük Günah İşlemenin Neticesi
- c- Allah'ı Unutma
- g- Günahlar, Mü'minin Şeytana Karşı Direncini Zayıflatır
- GÜNAH..
- Aslî Günahtan Kurtulma Yolları a- Fedâ (Fidâ)
- B- Âhirette Cezâlandırma
- d- Allah'ı, Peygamber'i ve Allah Yolunda Cihadı İkinci Dereceye Koyma
- h- Günahlar, Musîbetlerin Sebebidir
- Kebâirin Özellikleri
- Sağır (Küçük Günâhlar)
- 1- Ahlâkî (Psikolojik) Cezalar a- Selbî Ahlâkî Cezalar (Mahrûmiyet Yönüyle Cezalar)
- b- Vaftiz
- e- Nifak (İnançta İkiyüzlülük)
- Günah ve İsyanın Sonuçları
- i- Musîbetlerin Tümünün Sebebi, Günah ve İsyan Değildir
- Küçük Günahlar
- b- İcâbî Ahlâkî Cezalar (Psikolojik Yaptırımları Olan Cezalar)
- c- Günah İtirafı ve Günah Çıkarma
- f- Allah'ın İndirdiğiyle Hükmetmemek
- Fert ve Cemaatin/Toplumun Gördüğü Musîbetlerin Doğru Değerlendirilmesi
- Günah; Anlam ve Mâhiyeti Günah Kelimesinin Anlamı
- Lemem
- 1- Musîbetlerin Sebeplerini Bilmek
- 2- Fizik Cezalar
- 2- Yahûdilikte Günah Anlayışı
- g- Şeytanın Allah'ın Emrinden Çıkışı
- Günah Kavramıyla İlgili Kur'ân-ı Kerim'deki Kelimeler
- Günahların Çeşitleri