Hıristiyanlıkta ve Diğer Dinlerde Günah Anlayışı 1- Hıristiyanlık Günah Anlayışı Aslî Günah
Hıristiyanlıkta ve Diğer Dinlerde Günah Anlayışı
Hıristiyanlıkta ve Diğer Dinlerde Günah Anlayışı
1- Hıristiyanlık Günah Anlayışı:
Aslî Günah:
Hıristiyanlığa göre, insanlığın
ilk atası Âdem ve eşi Havvâ, yasak meyveyi yemelerinden dolayı bir günaha
düşmüştür. Bu günah, hem şahsî, hem de kollektif bazı sonuçlar doğurmuştur.
Hıristiyan inancına göre, Âdem (a.s.) ve eşi Havva'nın günahları, onların
zürriyetlerine de yayılmıştır. "Yalnız bir adamın itaatsizliği sebebiyle, bütün
diğerleri günahkâr kılındılar." (Romalılar 5/19). Bugünkü İncil'de yer alan bu
cümle, resmî öğretice şöyle tamamlanır: "Her insan, kudsiyet ve doğruluktan
yoksun ve günah ile kirlenmiş olarak dünyaya gelir. Çünkü ilk atası sukut eden
(düşüklük gösteren) insan nevinin bir üyesi olarak doğar." Değişmez olan bu
telâkkîye "aslî günah" denilir. Bu inanç, St. Paul'ün: "Biz, hepimiz Âdem'de
günah işledik ve gazabın çocukları olarak dünyaya geldik." (Romalılar, 5/19)
sözlerinden doğmuş ve hıristiyanlığın tahrif edildiği ilk asırdan beri
sürdürülmüştür.
Dünyaya gelen çocuk, kendi
ruhunda bu ilk günahın mührünü taşıyarak gözlerini açar. Çocuğun bedeni mâsum
ise de, rûhu günahla kirlenmiştir, bir gün yaşamış olsa bile! Sırf çocuk mu?
Hayır! Âdem'in ve Havvâ'nın günahı tüm insanlara da düşünemeyeceği kadar
yakındır; o insanın içindedir. Tüm insanların kaderindedir, hatta dünyaya
gelmemiş olsalar dahi. İnsanlar ortaya çıkmadan veya günahkâr olmayı istemeden
önce, daha şimdiden günahkârdır. Aktüel günahsa, yeryüzüne düşmüş bir melek olan
insanın sefâleti, ruhunu ve bedenini kirleten aslî günahtan ileri gelmektedir.
Dünyevî ve uhrevî hayatın tümünü etkileyen bu doğma, bütün hıristiyan
mezheplerinde esastır. Bu inancı inkâr, afaroza sebep idi.
Hıristiyanlıkta ve Diğer Dinlerde Günah Anlayışı
1- Hıristiyanlık Günah Anlayışı:
Aslî Günah:
Hıristiyanlığa göre, insanlığın
ilk atası Âdem ve eşi Havvâ, yasak meyveyi yemelerinden dolayı bir günaha
düşmüştür. Bu günah, hem şahsî, hem de kollektif bazı sonuçlar doğurmuştur.
Hıristiyan inancına göre, Âdem (a.s.) ve eşi Havva'nın günahları, onların
zürriyetlerine de yayılmıştır. "Yalnız bir adamın itaatsizliği sebebiyle, bütün
diğerleri günahkâr kılındılar." (Romalılar 5/19). Bugünkü İncil'de yer alan bu
cümle, resmî öğretice şöyle tamamlanır: "Her insan, kudsiyet ve doğruluktan
yoksun ve günah ile kirlenmiş olarak dünyaya gelir. Çünkü ilk atası sukut eden
(düşüklük gösteren) insan nevinin bir üyesi olarak doğar." Değişmez olan bu
telâkkîye "aslî günah" denilir. Bu inanç, St. Paul'ün: "Biz, hepimiz Âdem'de
günah işledik ve gazabın çocukları olarak dünyaya geldik." (Romalılar, 5/19)
sözlerinden doğmuş ve hıristiyanlığın tahrif edildiği ilk asırdan beri
sürdürülmüştür.
Dünyaya gelen çocuk, kendi
ruhunda bu ilk günahın mührünü taşıyarak gözlerini açar. Çocuğun bedeni mâsum
ise de, rûhu günahla kirlenmiştir, bir gün yaşamış olsa bile! Sırf çocuk mu?
Hayır! Âdem'in ve Havvâ'nın günahı tüm insanlara da düşünemeyeceği kadar
yakındır; o insanın içindedir. Tüm insanların kaderindedir, hatta dünyaya
gelmemiş olsalar dahi. İnsanlar ortaya çıkmadan veya günahkâr olmayı istemeden
önce, daha şimdiden günahkârdır. Aktüel günahsa, yeryüzüne düşmüş bir melek olan
insanın sefâleti, ruhunu ve bedenini kirleten aslî günahtan ileri gelmektedir.
Dünyevî ve uhrevî hayatın tümünü etkileyen bu doğma, bütün hıristiyan
mezheplerinde esastır. Bu inancı inkâr, afaroza sebep idi.
GÜNAH
- Âdem'in Günahının Tüm İnsanlığa Dünyadaki Cezâsı
- b- Hukukî Yönden
- Büyük Günah İşlemenin Neticesi
- c- Allah'ı Unutma
- g- Günahlar, Mü'minin Şeytana Karşı Direncini Zayıflatır
- GÜNAH..
- Aslî Günahtan Kurtulma Yolları a- Fedâ (Fidâ)
- B- Âhirette Cezâlandırma
- d- Allah'ı, Peygamber'i ve Allah Yolunda Cihadı İkinci Dereceye Koyma
- h- Günahlar, Musîbetlerin Sebebidir
- Kebâirin Özellikleri
- Sağır (Küçük Günâhlar)
- 1- Ahlâkî (Psikolojik) Cezalar a- Selbî Ahlâkî Cezalar (Mahrûmiyet Yönüyle Cezalar)
- b- Vaftiz
- e- Nifak (İnançta İkiyüzlülük)
- Günah ve İsyanın Sonuçları
- i- Musîbetlerin Tümünün Sebebi, Günah ve İsyan Değildir
- Küçük Günahlar
- b- İcâbî Ahlâkî Cezalar (Psikolojik Yaptırımları Olan Cezalar)
- c- Günah İtirafı ve Günah Çıkarma
- f- Allah'ın İndirdiğiyle Hükmetmemek
- Fert ve Cemaatin/Toplumun Gördüğü Musîbetlerin Doğru Değerlendirilmesi
- Günah; Anlam ve Mâhiyeti Günah Kelimesinin Anlamı
- Lemem
- 1- Musîbetlerin Sebeplerini Bilmek
- 2- Fizik Cezalar
- 2- Yahûdilikte Günah Anlayışı
- g- Şeytanın Allah'ın Emrinden Çıkışı
- Günah Kavramıyla İlgili Kur'ân-ı Kerim'deki Kelimeler
- Günahların Çeşitleri