Nesil Emniyeti
Nesil Emniyeti
Nesil emniyetini kavrayabilmek
için "aile nedir?" sualine cevap bulmak zorundayız. Önce "aile" kelimesi
üzerinde duralım. Bakıma muhtaç olmak ve fakir düşmek gibi mânâlara gelen "ayle"den
türemiş, arapça bir kelime ile karşı karşıyayız. Istılâhta; temelini ana babanın
teşkil ettiği, kan ve süt bağıyla birbirine bağlı ferdlerden oluşan küçük
topluluğa aile denir. şeklinde tarif edilmektedir. Ayrıca, nikâhları birbirine
müebbeden (edebiyyen) haram olan ferdler de, aileden sayılır. Birçok
ansiklopedide ailenin "anne-baba ve çocuklardan meydana gelen topluluktur"
şeklindeki tarifine rastlarsak da, buna katılmak mümkün değildir. Çünkü tarif
"efradına câmi, ağyarına mani" olmak zorundadır.Aile sisteminin, Hz. Âdem
(a.s.)'a indirilen on suhufla teşkil olunduğu, ilk ailenin Hz. Âdem (a.s.) ve Hz.
Havvâ (r.anhâ)'dan meydana geldiği gerçeği inkâr olunamaz Hz. Âdem (a.s.)'in
kıssası Kur'ân-ı Kerîm'de yer aldığı gibi, İncil ve Tevrat'ta da yer almıştır.
Bu durumda müslümanların, nasranilerin ve yahudilerin; ilk insan ve ilk
peygamber Hz. Âdem (a.s.)'e inanmaları zarûridir. İnsanı, maymunun evrim
geçirmiş şekli kabul eden darwinizmi esas alanlar, müslüman olamıyacakları gibi,
nasrâni ve yahudi de (yani ehl-i kitap) olamazlar. Hz. Âdem (a.s.)'in iki oğlu
arasında (Habil ile Kabil) cerayan eden kanlı mücâdelenin, temelde aile
sistemine dayandığı dikkate alınırsa, "nesil emniyeti"nin önemi kavranır.
Habil'e nikâhlaması suhuflarla sabit olan İklima'ya gönlünü kaptıran Kabil; aile
sistemini heva ve heveslerine kapılarak değiştirmek istemiştir. Kardeşi Habil'i
öldürerek hedefine varmaya kalkan Kabil, ideolojik sistemlerin kurucusu olarak
kalmamış, ilk katliamı da gerçekleştirmiştir. Günümüzdeki bütün ideolojilerin
temelde "katliam"a dayanması, Kâbil kompleksinin tabii bir sonucudur. Bu noktada
Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'in "Hiçbir âdemoğlu zulm ile öldürülemez. Ancak onun
kanının günahından Âdem (as)'in oğlu Kabil'e bir pay ayrılır. Çünkü bu cinayeti
âdet edenlerin önderi (lideri) odur" (Buhârî Muht. Tecrid-i Sarih Terc., c.
IX, s. 83, hadis no: 371) meâlindeki hadis-i şerifini iyi düşünmek durumundayız.
İmam Gazzâlî: "Zina eden erkek
ve kadınların cezalandırılması, nesil emniyetinin tahakkuku içindir" hükmünü
zikrediyor (İmam-ı Gazzalî, el-Mustasfa Min ilmû'l Usûl, Beyrut, l937, c. I, sh.
87 vd.). Bilindiği gibi dâru'l-İslâm'da, zinâ eden erkek ve kadın, bekâr ise yüz
değnek cezasına, evli iseler recm'e tâbi tutulurlar. Ancak, dâru'l-harpte bu
cezâlar uygulanamaz. Zira nesil emniyeti yoktur. Dolayısıyla hadd-i zinâ ve
recm'in uygulanmadığı toplumlar, "dâru'l-harp" özelliğini taşırlar. Türkiye'de,
genelevlerin bile devletin resmî izniyle işletildiği, zinânın kitle yayın
organları (TV, radyo, gazeteler vs.) ile övüldüğü ve şer'î muâmelelerin
yasaklandığı gerçeği gizlenemez. İslâm dini; erkek ve kadınların, birbirleri
üzerine hüküm koyma, hak ve yetkilerini tayin etme fiillerini kabul etmemiştir.
Her iki cins de, "Allah (c.c.)'ın indirdiği hükümlere" boyun eğmek ve İslâmî bir
hayat yaşamak zorundadırlar. Bu sebeple İslâın toplumlarında "feminizm" diye
isimlendirilen felsefî cerayanların etkisi görülemez."Nesil emniyeti" ile
yakından alâkalı bir ıstılah da fuhuştur. Fuhuş, lûgatta söz ve işin çok çirkin
olması, hududu ve ölçüyü aşmak, kötü olarak bilinen her türlü söz ve iş
mânâlarına gelir. Câhiliyye döneminde açık ve gizli olarak yapılan zinâ, İslâm
dini tarafından kesinlikle haram kılınmıştır. Ayrıca zinayı teşvik eden müzik ve
bunun gibi bütün yollar haram kılınmıştır. Türkiye'de olduğu gibi, câhiliyye
döneminde de, açık yerlerde yapılan zina kötü görülürdü. Ama gizli ve kimsenin
göremiyeceği yerde yapılanı katiyyetle ayıplamazlardı. Kur'ân-ı Kerîm'de:
"Açık olsun, gizli olsun fuhşiyata yaklaşmayınız" (6/En'âm,151) emri, "gizli
olan" fuhşu da kesinlikle haram kılmıştır. Muhkem ve müfesser âyetlerle ve hükmü
kat'iyyet ifade eden mütevatir sünnetle, "aile"nin nasıl teşekkül edeceği izah
buyurulmuştur. Bu hududların dışındaki her türlü ilişki (siyasî yönetimler,
kanunlarla tâyin etse de, etmese de) fuhuştur. Çünkü insanların kendi hevâ ve
hevesleriyle, aile sistemi kurmaları kat'iyyen haramdır. Aile, İslâm'ın
belirttiği hududlarla teşekkül eder.[1]
[1]
Yusuf Kerimoğlu, Kelimeler Kavramlar, İnkılâb Y. s. 268-270.
NİKÂH VE TALÂK
- NİKÂH VE TALÂK.. Nikâh; Anlam ve Mâhiyeti
- İslâm'da Nikâh İbâdeti
- Nişanlılık Döneminde Kıyılan Nikah.
- Nişan Bozma
- 1- Mehirden Sayılması İçin Verilen Hediyeler
- 2- Mehirden Sayılmayan Hediyeler
- Nikâhın Önemi
- I) Koca Hâkimiyetine Dayanan Evlilik
- 2) Eşlerin Eşitliği Esasına Dayanan Evlilik
- 3) Ortalama Sistem
- İslam'daki Durum
- Evlenmenin Hükmü
- Eş Seçimi
- Nikâh'ın Rükünleri
- İcap ve Kabulde Bulunurken Uyulacak Şartlar
- Evlilik Akdinde Velînin Rolü
- Evliliğin Tek Kişi Tarafından Akdedilmesi
- Nikâh Akdinde Özel Şartlar Belirlemek
- Evliliğin Sıhhat Şartları
- Nikâh Şâhidinde Aranan Nitelikler
- Karı Koca İlişkisi
- Mehir
- Mehrin Üst ve Alt Sınırı
- Mehrin Konusu
- Mehrin Çeşitleri
- 1) Mehr-i Müsemmâ
- a) Mehr-i Muaccel
- b) Mehr-i Müeccel
- 2) Mehr-i Misil
- Mehr-i Mislin Takdiri
- Mehrin Sahibi
- Kadının, Mehrin Tamamına Hak Kazandığı Haller
- 1) Sahih Halvet
- 2) Zifaf
- 3) Eşlerden Birinin Ölümü
- Mehrin Yarısının Ödeneceği Haller
- Kadına Mehir Vermenin Gerekmediği Durumlar
- Mut'a Nikâhı
- Mut'anın Yasaklandığını Bildiren Sünnet Delili
- Mut'a Konusunda Sahâbe Uygulaması
- İbn Abbas'ın Mut'aya İlişkin Görüşü
- Mut'a Nikâhı Hakkındaki Hadisler
- Şianın Görüşü
- Râzi'nin Şi'anın Delillerine Cevabı
- Kur'ân-ı Kerim'de Nikâh Kavramı
- Hadis-i Şeriflerde Nikâh.
- Cennet Bahçesi veya Cehennem Çukuru Âile Hayatı Aile; Bireyden Cemaate, Düzensizlikten Nizama, Günahlardan İbadete Geçiş
- Çocuk Cennet Kokusu, veya...
- Çocuğun Ana Baba Üzerinde Hakları (Ana Babanın Görevleri) 1- Güzel İsim
- 2- İyi Terbiye
- 3- Evlendirme
- 4- Eşit Muâmele
- Diğer Görevleri
- Tahnîk
- Kulağına Ezan Okuma
- Akika kurbanı
- Sünnet (Hıtân)
- Saçını Tıraş Edip Ağırlığınca Sadaka Vermek
- Ailede Haklar ve Görevler
- 1- Kadının Ailedeki Görevleri
- 2- Kocanın Ailedeki Görevleri
- 3- Çocukların Anne ve Babalarına Karşı Görevleri
- 4- Kardeşlerin Birbirlerine Karşı Görevleri
- Ana-Babanın En Büyük, En Kutsal Görevi Çocuklar, Çocuklar, Çocuklar!
- Çocuk Eğitimi
- Kadının En Saygın, En Mübarek Konumu; Annelik
- İslâm Aile Hukukunun Özellikleri
- Evlenme, Evlilik.
- Kefâet/Küfüv; Evlenecekler Arasında Denklik ve Uyum..
- 1) Dindarlık
- 2) İslâm
- 3) Hürriyet
- 4) Neseb
- 5) Mal
- 6) Meslek
- Başlık Parası
- Nişan, Nişanlanma.
- Düğün; Nikâhın İlânı
- Velîme; Düğünde İkrâm..
- Nesil Emniyeti
- Teaddüd-i Zevcât/Poligami
- Birden çok Kadınla Evlenmenin Şartları
- 1- Eşler Arasında Adâletli Davranmak
- 2- Eşlerin Geçimini Sağlamaya Gücü Yetmek
- Çok Evliliğe İslâm'ın İzin Vermesinin Hikmetleri
- Genel Sebepler
- Özel Sebepler
- Doğum Kontrolü.
- Düşük Yapma.
- Talâk/Boşanma; Allah'ın Hoşlanmadığı Mubah.
- Talâkın Hikmeti
- Talâkın Hükmü
- Talâk Yetkisi
- Talâkın Çeşitleri
- 1- Sünnî Talâk
- 2- Bid'î Talâk
- 3- Ric'î Talâk
- 4- Bâin Talâk
- Talâkta Şâhit Bulundurma
- Boşama Mehri
- Yemin Kasdıyla Talâk
- Muhâlaa
- Tefviz-i Talâk
- Hâkim Kararıyla Boşanma (Tefrik)
- 1- Hastalık ve Kusur
- 2- Nafakayı Kesmek
- 3- Kayıplık
- 4- Şiddetli Geçimsizlik ve Kötü Muâmele
- Hakem Yoluyla Boşanma
- Kur'ân-ı Kerim'de Talâk Kavramı
- Hadis-i Şeriflerde Talâk.
- Erkeğin Yöneticiliği ve Dövme Yetkisi
- Konuyla İlgili Geniş Bilgi Alınabilecek Kaynaklar