Fecir | Konular | Kitaplar

Her Çeşit Putperestliğin ve Şirkin Zararları

Her Çeşit Putperestliğin ve Şirkin Zararları



Her Çeşit
Putperestliğin ve Şirkin Zararları

 

İman ve tevhid fıtrattandır. Fert olarak insan,
doğuştan fıtrat üzere (imana ve tevhide müsait şekilde) doğduğu gibi, ilk din de
(câhiliyye eğitiminde kasıtlı olarak tersi söylenmesine rağmen) tevhid dinidir;
ilk insan, tevhidî mesaja sahip bir peygamberdir. Şirk, hastalıktır, bünyeye
sonradan giren bir mikroptur, bir ârızâdır, bir anormalliktir. Şirk, öncelikle
kalbin hastalığıdır, müşrikler de ölümcül hastadırlar (2/Bakara, 10), onların
duyu organları da ârızâlı ve görev yapamaz durumdadır (2/Bakara, 18, 7/A'râf,
179). Onlar, akıllarını da kullanmayan hayvandan aşağı insan müsveddeleri (7/A'râf,
179), birer pisliktirler (9/Tevbe, 28). Bir küçük kibrit çöpü koca ormanı yakıp
mahvettiği gibi, şirk de amelleri mahveder. Bir kanser mikrobunu veya yanan
kibrit çöpünü önemsiz, tehlikesiz görüp bunların zararlarına duyarsız kalmak,
hiç akılla bağdaşır mı? Şirk, kaos ve düzensizliktir. Şirkin olduğu yerde,
kargaşa, fezat, fesat, kavga, anarşı, düzensizlik ve huzursuzluk vardır.
"Eğer yerde ve gökte, Allah'tan başka ilâhlar/tanrılar bulunsaydı, yer ve gök
(bunların nizamı), kesinlikle bozulup gitmişti." (21/Enbiyâ, 22)
Kâinatta nizam ve âhenk olduğuna göre, tevhidî özellik vardır.

Güneşler, gezegenler ve büyük yıldızlar gibi
makro âlemden atom ve hücrenin iç yapılarına kadar mikro âleme, bitkiler
âleminden hayvanlar âlemine kadar tüm evrende tevhidin eseri gözükmektedir.
Yeryüzünün halifesi olarak yaratılan insanın tevhidden yüzçevirmesi, çevresiyle
uyumsuzluğa sebep olduğu gibi, halifelik misyonu açısından da bir ihânettir.
Hayatlarını din ve dünya diye ayıran, Sezar ve Tanrı diye iki ilâh kabul eden,
devletine dini karıştırmak istemeyen, laiklik gibi çok tanrılı anlayışa sahip
olan, Kur'an tâbiriyle dinlerini parçalayan müşriklerin kendileri de parça
parça, grup gruptur ve her grup, kendi yanındakiyle övünür durur (30/Rûm,
31-32). Şirkin bu çirkin tablosu yanında; Tevhid ile vahdet kelimeleri aynı
kökten gelir. Biri, "birlemek", diğeri "birlik" veya "birleşmek" demektir.
Tevhide inanan her ırktan, her yapıdan insan "ümmet" bilincine sahip olacak,
birbirlerini ancak kardeş (49/Hucurât, 10) kabul edecektir. Aynı Allah'a
gerçekten iman edenler, yekvücut olacaklar, aynı nizamın parçasını
oluşturacaklar, güç ve imkân birliği oluşturacaklardır. Şirkin sayısız
zararlarını ana başlıklar halinde şöyle özetleyip sayabiliriz:

Şirk, fıtrattaki nuru söndürür.

Arınmış nefsi yok eder.

İzzeti öldürüp yerine zilleti, köleliği getirir.
İnsanlık için bir hakarettir.

Vahdeti, insanların birliğini parçalar.

Amelleri boşa çıkarır.

İnsanın ebediyyen cehennemden kalmasına sebep
olur.

Şirk, bütün hurâfelerin yuvasıdır.

Büyük bir zulümdür.

Şirk, bütün yanlış korkuların, fobilerin
kaynağıdır.

İnsan dinamizmini hareketsiz bırakır.