Kadının Elbisesi
Kadının Elbisesi
Kadının Elbisesi:
İslâm kadının, nâmahrem olanlara karşı
örtünmesini emretmiştir. Kadın kıyafetinin şu üç ölçüye uygun olması şarttır:
1) Kadının elbisesi, vücudunu göstermeyecek
kadar kalın olacaktır.
2) Göğüs, bel, kalçalar gibi şehvet çekici
uzuvları teşhir edecek kadar sıkı ve dar olmayacaktır. Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)
şöyle buyurmuştur: "Cehennemliklerden iki sınıf vardır ki ben onları
(dünyada) görmedim: Birincisi, yanlarında bulunan öküz kuyruğu gibi kırbaçlarla
halkı kırbaçlayan kimseler. İkincisi, giyinmiş çıplak, (kalçasını) oynatan,
salınarak yürüyen, başları, salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar
cennete giremezler, onun kokusunu da alamazlar; halbuki onun kokusu mesâfelerin
ötesinden alınır." (Müslim, Libâs 125). Bu hadiste geçen "giyinmiş
çıplak" ifâdesi "bazı yerlerini örtüp bazı yerlerini açan veya ince/şeffaf
veya dar elbise giyen kadınlardır" şeklinde açıklanmıştır. Bu ifâdeyi, "örtülü
olmalarına rağmen davranışları ile karşı cinsin cinsî duygularını tahrik eden
kadınlar" şeklinde anlamak da mümkündür.
3) Kadın erkeğe, erkek de kadına benzemeye
özenmeyecektir. Her iki cinsin kendilerine âit özellikleri ve buna uygun
kıyafetleri vardır. Karşı cinse özenti bir ruh bozukluğu ve ahlâkî sapıklıktır.
Bu sebeple Peygamberimiz erkeğin kadın, kadının da erkek elbisesi giymesini
menetmiş (Ebû Dâvud, Libâs 28; Ahmed bin Hanbel, II/325), karşı cinse benzeme
özentisini lânetlemiştir (Buhârî, Libâs 61; Ebû Dâvud, Libâs 27; Tirmizî, Edeb
34).
Kadının Elbisesi:
İslâm kadının, nâmahrem olanlara karşı
örtünmesini emretmiştir. Kadın kıyafetinin şu üç ölçüye uygun olması şarttır:
1) Kadının elbisesi, vücudunu göstermeyecek
kadar kalın olacaktır.
2) Göğüs, bel, kalçalar gibi şehvet çekici
uzuvları teşhir edecek kadar sıkı ve dar olmayacaktır. Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)
şöyle buyurmuştur: "Cehennemliklerden iki sınıf vardır ki ben onları
(dünyada) görmedim: Birincisi, yanlarında bulunan öküz kuyruğu gibi kırbaçlarla
halkı kırbaçlayan kimseler. İkincisi, giyinmiş çıplak, (kalçasını) oynatan,
salınarak yürüyen, başları, salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar
cennete giremezler, onun kokusunu da alamazlar; halbuki onun kokusu mesâfelerin
ötesinden alınır." (Müslim, Libâs 125). Bu hadiste geçen "giyinmiş
çıplak" ifâdesi "bazı yerlerini örtüp bazı yerlerini açan veya ince/şeffaf
veya dar elbise giyen kadınlardır" şeklinde açıklanmıştır. Bu ifâdeyi, "örtülü
olmalarına rağmen davranışları ile karşı cinsin cinsî duygularını tahrik eden
kadınlar" şeklinde anlamak da mümkündür.
3) Kadın erkeğe, erkek de kadına benzemeye
özenmeyecektir. Her iki cinsin kendilerine âit özellikleri ve buna uygun
kıyafetleri vardır. Karşı cinse özenti bir ruh bozukluğu ve ahlâkî sapıklıktır.
Bu sebeple Peygamberimiz erkeğin kadın, kadının da erkek elbisesi giymesini
menetmiş (Ebû Dâvud, Libâs 28; Ahmed bin Hanbel, II/325), karşı cinse benzeme
özentisini lânetlemiştir (Buhârî, Libâs 61; Ebû Dâvud, Libâs 27; Tirmizî, Edeb
34).
FUHUŞ VE ZİNÂ
- 4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
- FUHUŞ VE ZİNÂ..
- Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
- Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
- Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
- Ziynet
- Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
- Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
- Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
- Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
- Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
- Örtü ve Elbise
- d- Dokunmak
- Fuhuş
- Liânın Şartları üçtür
- Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
- Recm
- Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
- A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
- Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
- e- Kadın-erkek beraber bulunması
- Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
- Liânın hükümleri
- Yüz Değnek Cezâsı
- 2) Gözü çevirme
- f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
- Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
- Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
- Recm Cezâsı
- Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.