b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak
b
b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak:
"Kim Allah'a ve âhiret gününe iman ediyorsa,
yanında mahremi olmayan bir kadınla yalnız kalmasın; çünkü -bu takdirde-
üçüncüleri şeytandır." (Ahmed bin Hanbel, I/222, III/339) "Yanında mahremi
olnayan kadınla kimse başbaşa kalmasın!" (Buhârî, Nikâh 111-112; Müslim, Hacc
424). Bu hadisler, bir kimsenin eşi ve nikâh düşmeyen yakın akrabâ ve hısımları
dışında kalan kadınlarla yalnız kalmasını haram kılmaktadır. Böyle bir durum hem
karşı cins için tahrik edicidir, hem de dedikoduya sebep olabilmektedir.
İnsanların -nikâh düşecek, evlenmeleri câiz
olacak- uzak akrabalarıyla beraber olmayı önemsemedikleri için Hz. Peygamber
(s.a.s.) buna da dikkati çekmiştir: "Kadınların yanına habersiz/izinsiz
girmekten sakının!" buyurunca, onlardan birisi; 'kocanın akrabası hakkında
(kayınbirâder gibi) ne dersiniz?' diye sormuş ve şu cevabı almıştır: "İşte
bunlar (mânevî) ölümdür." (Buhârî, Nikâh 111; Müslim, Selâm 20). Bu hadise
göre bir müslüman kadın, kocasının kardeşi, kocasının yeğenleri, kendisinin veya
kocasının amca oğulları ve dayı oğulları gibi hısımlarının yanına açık
çıkmayacak, onlarla yalnız kalmayacaktır; çünkü bunlar ona (yengeye) yabancıdır,
nâmahremdir.
b- Yabancı Kadınla Yalnız Kalmak:
"Kim Allah'a ve âhiret gününe iman ediyorsa,
yanında mahremi olmayan bir kadınla yalnız kalmasın; çünkü -bu takdirde-
üçüncüleri şeytandır." (Ahmed bin Hanbel, I/222, III/339) "Yanında mahremi
olnayan kadınla kimse başbaşa kalmasın!" (Buhârî, Nikâh 111-112; Müslim, Hacc
424). Bu hadisler, bir kimsenin eşi ve nikâh düşmeyen yakın akrabâ ve hısımları
dışında kalan kadınlarla yalnız kalmasını haram kılmaktadır. Böyle bir durum hem
karşı cins için tahrik edicidir, hem de dedikoduya sebep olabilmektedir.
İnsanların -nikâh düşecek, evlenmeleri câiz
olacak- uzak akrabalarıyla beraber olmayı önemsemedikleri için Hz. Peygamber
(s.a.s.) buna da dikkati çekmiştir: "Kadınların yanına habersiz/izinsiz
girmekten sakının!" buyurunca, onlardan birisi; 'kocanın akrabası hakkında
(kayınbirâder gibi) ne dersiniz?' diye sormuş ve şu cevabı almıştır: "İşte
bunlar (mânevî) ölümdür." (Buhârî, Nikâh 111; Müslim, Selâm 20). Bu hadise
göre bir müslüman kadın, kocasının kardeşi, kocasının yeğenleri, kendisinin veya
kocasının amca oğulları ve dayı oğulları gibi hısımlarının yanına açık
çıkmayacak, onlarla yalnız kalmayacaktır; çünkü bunlar ona (yengeye) yabancıdır,
nâmahremdir.
FUHUŞ VE ZİNÂ
- 4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
- FUHUŞ VE ZİNÂ..
- Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
- Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
- Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
- Ziynet
- Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
- Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
- Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
- Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
- Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
- Örtü ve Elbise
- d- Dokunmak
- Fuhuş
- Liânın Şartları üçtür
- Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
- Recm
- Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
- A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
- Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
- e- Kadın-erkek beraber bulunması
- Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
- Liânın hükümleri
- Yüz Değnek Cezâsı
- 2) Gözü çevirme
- f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
- Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
- Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
- Recm Cezâsı
- Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.