d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma)
d
d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma):
Evliliğin gâyelerinden birisi ve belki en başta
geleni, neslin devamı, müslümanların çoğalmasıdır. Bu yüzden gebeliği önlemenin
tamamen serbest/mubah olmadığı vurgulanmıştır. Bununla birlikte, meşrû bir
sebebe bağlı olarak, çocuk istemeyen çiftin, karşılıklı rızâ ile doğum olmasın
diye tedbir alması câizdir. Alınan tedbirlerin en eskisi ve Hz. Peygamber
zamanında tatbik edileni azildir. Azil, birleşmenin sonuna doğru erkeğin
çekilmesi ve erlik suyunu dışarı akıtmasıdır. Sahâbeden Câbir'in ifâdesiyle
Kur'ân-ı Kerim nâzil olurken sahâbe azli tatbik ederlerdi; bunu yasaklayan bir
âyet nâzil olmadı (Buhârî, Nikâh 96; Müslim, Talâk 26, 27). Rasûlullah'a azlin
hükmü sorulduğu zaman bunu men etmedi; ancak, Allah'ın dilediği zaman çocuğu
yaratacağını, buna engel olunacağının düşünülmemesini ifâde buyurdu (Buhârî,
Büyû' 109; İbn Mâce, Nikâh 30).
Çocuğu aldırmak veya ilkel usullerle düşürmek
azle benzemez. Azilde henüz vücuda gelmemiş bir varlığın oluşmasını engelleme
söz konusudur. Burada ise, hem bir insan çekirdeğinin imhâsı, hem de ana
hayâtının tehlikeye düşürülmesi bahis konusudur. Düşürme ile aldırma (kürtaj)
arasındaki fark, ananın sağlığı yönünden önemlidir. Her ikisi de câiz olmamakla
beraber düşürmede ananın hayâtı tehlikeye girdiği için sakıncası daha da büyük
olmaktadır. Uzman ve müslüman bir doktorun, anayı kurtarmak için ceninin
alınmasına karar vermesi halinde zarûret prensibi işler ve bu takdirde çocuğu
almak câiz olur.
d- Çocuk düşürmek ve kürtaj (çocuk aldırma):
Evliliğin gâyelerinden birisi ve belki en başta
geleni, neslin devamı, müslümanların çoğalmasıdır. Bu yüzden gebeliği önlemenin
tamamen serbest/mubah olmadığı vurgulanmıştır. Bununla birlikte, meşrû bir
sebebe bağlı olarak, çocuk istemeyen çiftin, karşılıklı rızâ ile doğum olmasın
diye tedbir alması câizdir. Alınan tedbirlerin en eskisi ve Hz. Peygamber
zamanında tatbik edileni azildir. Azil, birleşmenin sonuna doğru erkeğin
çekilmesi ve erlik suyunu dışarı akıtmasıdır. Sahâbeden Câbir'in ifâdesiyle
Kur'ân-ı Kerim nâzil olurken sahâbe azli tatbik ederlerdi; bunu yasaklayan bir
âyet nâzil olmadı (Buhârî, Nikâh 96; Müslim, Talâk 26, 27). Rasûlullah'a azlin
hükmü sorulduğu zaman bunu men etmedi; ancak, Allah'ın dilediği zaman çocuğu
yaratacağını, buna engel olunacağının düşünülmemesini ifâde buyurdu (Buhârî,
Büyû' 109; İbn Mâce, Nikâh 30).
Çocuğu aldırmak veya ilkel usullerle düşürmek
azle benzemez. Azilde henüz vücuda gelmemiş bir varlığın oluşmasını engelleme
söz konusudur. Burada ise, hem bir insan çekirdeğinin imhâsı, hem de ana
hayâtının tehlikeye düşürülmesi bahis konusudur. Düşürme ile aldırma (kürtaj)
arasındaki fark, ananın sağlığı yönünden önemlidir. Her ikisi de câiz olmamakla
beraber düşürmede ananın hayâtı tehlikeye girdiği için sakıncası daha da büyük
olmaktadır. Uzman ve müslüman bir doktorun, anayı kurtarmak için ceninin
alınmasına karar vermesi halinde zarûret prensibi işler ve bu takdirde çocuğu
almak câiz olur.
FUHUŞ VE ZİNÂ
- 4) Hareketlerde ağırbaşlı olma
- FUHUŞ VE ZİNÂ..
- Genelevlerinde Yapılan İşin Haramlığı; Haramın Devlet Eliyle İşlenmesi
- Kazf Nâmuslu Bir Kimseye Zinâ İftirası
- Zinâ Suçunu Önleyici Tedbirler
- Ziynet
- Bazı Haramlara veya Dinî Emirlere Karşı Tavır
- Bazı müşterek görüşme âdâbı kaybolduğunda ne yapılmalıdır?.
- Fuhuş ve Zinânın Cezâsı Üzerine; Recm Tartışması
- Fuhuş; Anlam ve Mâhiyeti
- Lian Eşler Arası Güvensizliğin Bedeli ve İftiraya Set Çekme.
- Örtü ve Elbise
- d- Dokunmak
- Fuhuş
- Liânın Şartları üçtür
- Müslüman Kadının Toplumsal Hayâta Katılma Âdâbı
- Recm
- Zinâ; İlâhî Bir Yasaktır
- A- Kadın ve Erkek Arasındaki Müşterek Edepler Görüşme ortamının ciddî olması
- Câhiliyye Döneminde Fuhuş.
- e- Kadın-erkek beraber bulunması
- Gözün Zinâsı Harama Bakmaktır
- Liânın hükümleri
- Yüz Değnek Cezâsı
- 2) Gözü çevirme
- f- Cinsî Sapıklık; Homoseksüellik veya Sevicilik
- Livâta; Zinânın En İğrenç Biçimi
- Müslüman Toplumlar ve Fuhuş.
- Recm Cezâsı
- Sanat Anlayışı ve Fuhuş Sektörü.