Allah'ın Âyetlerini Satmak; Dünyevîleşmek ve Dünyayı Âhirete Tercih Etmektir
Allah
Allah'ın Âyetlerini Satmak;
Dünyevîleşmek ve Dünyayı Âhirete Tercih Etmektir
"...Âyetlerimi
az bir karşılık ile satmayın, yalnız benden korkun. Hakkı bâtıl ile
karıştırmayın, bilip dururken hakkı gizlemeyin." (Bakara:
2/41-42)
Bugünkü
dünyevîleşme mantığıyla, Benî İsrâil ve benzerlerinin "ilkel" dünyevîleşme
mantığı arasında şaşılacak kadar benzerlik buluyoruz. Aslında bu şaşılacak bir
şey de değil. Çünkü insanın tabiatı, zaafları, zamanın değişmesiyle değişmiyor.
İnsanın hakikat karşısında aldığı tavırlar, genellikle aynı. "Dünyevîleşmiş tip"
dediğimiz bu insanın, tüm zamanlar ve mekânlarda bir tek dini vardır: Madde,
para, ekonomi...
Dünyevîleşmiş
çağdaş insan tipinin dini ekonomi, imanı para, kitabı çek koçanı, mâbedi
bankadır. Dünyevîleşmiş tip, dindarsa dinini, ideolojisi varsa ideolojisini,
dâvâsı varsa dâvâsını her fırsatta paraya çevirmenin yollarını arar.
Karun'laşmış ve Bel'amlaşmış bu tip, "Allah rızası, hizmet, tebliğ, dâvet, ihlâs,
cihad, bereket, tekbir, cihad" gibi dinin kavramlarını çok rahat kullanarak
insanları sömürür. Menfaatini dininden, imanından, dâvâsından önde tutar. Çıkarı
neyi gerektiriyorsa o boyaya giren bukalemundur. İktidar ve güç odağı etrafında
pervanedir.[1]
[1]
Yahudileşme Temayülü, s. 308. Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.
Allah'ın Âyetlerini Satmak;
Dünyevîleşmek ve Dünyayı Âhirete Tercih Etmektir
"...Âyetlerimi
az bir karşılık ile satmayın, yalnız benden korkun. Hakkı bâtıl ile
karıştırmayın, bilip dururken hakkı gizlemeyin." (Bakara:
2/41-42)
Bugünkü
dünyevîleşme mantığıyla, Benî İsrâil ve benzerlerinin "ilkel" dünyevîleşme
mantığı arasında şaşılacak kadar benzerlik buluyoruz. Aslında bu şaşılacak bir
şey de değil. Çünkü insanın tabiatı, zaafları, zamanın değişmesiyle değişmiyor.
İnsanın hakikat karşısında aldığı tavırlar, genellikle aynı. "Dünyevîleşmiş tip"
dediğimiz bu insanın, tüm zamanlar ve mekânlarda bir tek dini vardır: Madde,
para, ekonomi...
Dünyevîleşmiş
çağdaş insan tipinin dini ekonomi, imanı para, kitabı çek koçanı, mâbedi
bankadır. Dünyevîleşmiş tip, dindarsa dinini, ideolojisi varsa ideolojisini,
dâvâsı varsa dâvâsını her fırsatta paraya çevirmenin yollarını arar.
Karun'laşmış ve Bel'amlaşmış bu tip, "Allah rızası, hizmet, tebliğ, dâvet, ihlâs,
cihad, bereket, tekbir, cihad" gibi dinin kavramlarını çok rahat kullanarak
insanları sömürür. Menfaatini dininden, imanından, dâvâsından önde tutar. Çıkarı
neyi gerektiriyorsa o boyaya giren bukalemundur. İktidar ve güç odağı etrafında
pervanedir.[1]
[1]
Yahudileşme Temayülü, s. 308. Ahmet Kalkan, Kur'an Kavram Tefsiri.
ÂYET
- ÂYET .. Âyet; Anlam ve Mâhiyeti
- Kur'ân-ı Kerim'de Âyet Kavramı
- l- Burhan, Delil Anlamında
- 2- Mûcize Anlamında
- 3- Alâmet, Nişan Anlamında
- 4- Acâyip İş Anlamında
- 5- İbret Anlamında
- 6- Kıyâmet Alâmeti Anlamında
- 7- Kur'an'ın Tümü Veya Belli Bölümleri Anlamında
- Âyetin Anlam Sahası
- Allah'ın Tabiattaki Âyetleri
- İnsan Denen Âyet
- Kur'an Âyetleri (Cümleleri)
- Âyetlerin Sayısı
- Kur'ân Âyetlerinin Âyet (Delil ve Mûcize) Oluşu; Kur'an'ın İlmî İ'câzı
- Kur'an'ın Âyet Âyet İndirilmesi ve Hikmetleri
- Âyetler Topluluğu Anlamında Kitap .
- Hz. Mûsâ (a.s.) ve Hz. Muhammed (s.a.s.)'in Âyetü'l-Kübrâsı
- Hz. Muhammed (s.a.s.)'in Âyetü'l-Kübrâsı
- Peygamberimiz'in Âyetü'l Kübrâ Oluşu
- Âyetleri Doğru Okuyup Anlayabilme İçin Gerekli Şartlar
- 1) İlim
- 2) İman
- 3) Akıl
- 4) Tefekkür
- 5) Zikir
- 6) Tefakkuh
- 7) İttika
- 8) İstimâ
- 9) Tevessüm