Kalbin Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir
j
j- Kalbin
Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir
Malın çokluğu, kalpte bir
katılaşma ve azgınlaşmaya sebep olur. "Şüphesiz insan, (malına güvenerek)
kendini Allah'tan müstağnî görmek suretiyle tuğyan eder/azar." (59/Alak,
6-7) Zekât, azgınlığı azaltıp kalbi Allah'ın rızasını kazanmaya doğru iter.
Zekât ve infak, mutluluğun
merdivenidir. Alan kimse, nimetlerden geçici ve sınırlı bir şekilde
yararlanırken; veren mü'minin hazzı kısa sürede sona ermez. Mü'min kalp, mal
ile değil; iman ile mutmain olur. Allah yolunda zekât verip infak etmekle fakir
düşeceğinden korkmaz. Kendi hiçbir şey değilken Allah onu meydana getirmiş,
vücut, göz, kalp, lisan ve sayısız nimetler bağışlamış ve mal sahibi yapmıştır.
Bunlar Allah'a aittir. Öyle ise Allah'a güvenen birisi Allah yolunda ve Allah
rızası için malını vermekten çekinmez. Kalpler, cömertlikle, zekât sayesinde
temizlenir. (Bkz. 92/Leyl, 17-20) Çünkü, küfür ve nifaktan sonra kalbi karartan
sebeplerden biri de aşırı mal sevgisi ve servete bağlılık arzusudur. Nitekim
Kur'an-ı Kerim'de; "Serveti de düşkünce seviyorsunuz." (89/Fecr, 20)
buyrulur. İşte bu sevgi ile insan, "ben bu malı infak edersem bana bir şey
kalmaz" korkusuna düşer ve hemen şeytan harekete geçer: "Şeytan sizi
fakirlikle korkutur, size cimriliği emreder." (2/Bakara, 268) Oysa Allah'ın
bildirdiğine göre: "mal ve servet insan için bir imtihandır." (Bkz. 39/Zümer,
49-52) Bu imtihandan başarılı çıkmanın yolu da cömertlik, zekât ve infaktır (bkz.
64/Teğabün, 15-17).
j- Kalbin
Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir
Malın çokluğu, kalpte bir
katılaşma ve azgınlaşmaya sebep olur. "Şüphesiz insan, (malına güvenerek)
kendini Allah'tan müstağnî görmek suretiyle tuğyan eder/azar." (59/Alak,
6-7) Zekât, azgınlığı azaltıp kalbi Allah'ın rızasını kazanmaya doğru iter.
Zekât ve infak, mutluluğun
merdivenidir. Alan kimse, nimetlerden geçici ve sınırlı bir şekilde
yararlanırken; veren mü'minin hazzı kısa sürede sona ermez. Mü'min kalp, mal
ile değil; iman ile mutmain olur. Allah yolunda zekât verip infak etmekle fakir
düşeceğinden korkmaz. Kendi hiçbir şey değilken Allah onu meydana getirmiş,
vücut, göz, kalp, lisan ve sayısız nimetler bağışlamış ve mal sahibi yapmıştır.
Bunlar Allah'a aittir. Öyle ise Allah'a güvenen birisi Allah yolunda ve Allah
rızası için malını vermekten çekinmez. Kalpler, cömertlikle, zekât sayesinde
temizlenir. (Bkz. 92/Leyl, 17-20) Çünkü, küfür ve nifaktan sonra kalbi karartan
sebeplerden biri de aşırı mal sevgisi ve servete bağlılık arzusudur. Nitekim
Kur'an-ı Kerim'de; "Serveti de düşkünce seviyorsunuz." (89/Fecr, 20)
buyrulur. İşte bu sevgi ile insan, "ben bu malı infak edersem bana bir şey
kalmaz" korkusuna düşer ve hemen şeytan harekete geçer: "Şeytan sizi
fakirlikle korkutur, size cimriliği emreder." (2/Bakara, 268) Oysa Allah'ın
bildirdiğine göre: "mal ve servet insan için bir imtihandır." (Bkz. 39/Zümer,
49-52) Bu imtihandan başarılı çıkmanın yolu da cömertlik, zekât ve infaktır (bkz.
64/Teğabün, 15-17).
Zekâtın Önemi ve Hikmetleri
- Zekât Malı Islah Eder
- Zekât, İmanın Göstergesidir. Zekât, İbâdet ve Cihad Coşkusu Verir
- Zekât, Nimetin Gerçek Sahibi Allah'a Bir Şükürdür
- Zekât Malı Temizler
- Malın Mülkün Gerçek Sahibini Hatırlatır ve Kişinin Emanet Bilincini Güçlendirir
- Ferdi/Kişiyi Maddeperestlikten Korur; Kalpteki Dünya Sevgisine Karşı Bir İlâç Olur
- İhtiras Zincirini Kırar, Hırsdan Korur, Nefsin Maraz ve İletini Tedavi Eder
- Zekât, Kişiyi Cimrilikten Korur, Cömertleştirir
- İsraf ve Lüx Gibi Şeytanî Eğilimleri Azaltır
- Kalbin Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir
- Halka Şefkat ve Merhameti Arttırır, Dost Kazanmaya Sebep Olur
- Zekât, İnsanı Bir Şeye Muhtaç Olup Onsuz Olamama Tiryakiliğinden Kurtarır; Allah'tan başkasına İhtiyaç Duymama Faziletine Yükseltir
- Sıla-i Rahme Teşvik Eder; Akrabaya Vermeyi, Onları Gözetmeyi Hatırlatır
- Zekât, Malı Ebedîleştirir
- Zekât, Malı Çoğaltır, Bereketini Arttırır
- Kişiyi Yatırıma Teşvik Eder
- Zekât, Dünya ve Âhiret Uçurumları Üzerindeki Bir Köprüdür
- Zekât, Alan Fakiri Çalışmaya Teşvik Eder