Zekât, Malı Ebedîleştirir
n
n- Zekât, Malı
Ebedîleştirir
Mal, meyl edilen, yönelinen
demektir. Mala mal adı verilmesinin sebebi, herkesin ona karşı çok meyilli
olmasından dolayıdır. Mal tatlıdır, canın yongasıdır. Ama malın tatlı kokusu
çabuk kaybolur; dağılıp gider. Mal, sahibinin elinde durduğu müddet, ölüme ve
parçalanmaya mahkûm olan kimse gibidir. İnsan onu, iyilik, hayır ve insanlığın
faydasına Allah rızası için harcarsa, bir daha kaybolmayacak şekilde mal
ebedîleşir.
Zira o mal, hayra dönüştüğünden
dünyada devamlı olarak öğülmeyi, âhirette de mükâfatlanmayı gerektirir.
"İnsan öldüğü zaman amelleri kesilir. Ancak üç şey bundan müstesnâdır. Sadaka-i
câriye, kendisinden yararlanılan ilim veya kendisine hayır dua eden sâlih
evlât." (Dârimî, Mukaddime 46)
Yatırımı en kârlı yere ve
kaybolmayacak şeye yapmak, en kârlı ticarettir. Allah da kulundan böyle bir
kârlı ticaret yapmasını istiyor. "Ey iman edenler! Sizi acı bir azaptan
kurtaracak ticareti size göstereyim mi? Allah'a ve Rasülü'ne inanır,
mallarınızla ve canlarınızla Allah yolunda cihad edersiniz. Eğer bilirseniz, bu
sizin için daha hayırlıdır. İşte bu takdirde O, sizin günahlarınızı bağışlar,
sizi zemininden ırmaklar akan cennetlere, Adn cennetlerindeki güzel meskenlere
koyar. İşte en büyük kurtuluş budur." (61/Saf, 10-12)
"Allah, mü'minlerden
mallarını ve canlarını cennet karşılığında satın almıştır. Onlar, Allah yolunda
savaşırlar, öldürürler ve öldürülürler. Bu, Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da
Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim
vardır? O halde, O'nunla yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin.
İşte bu, (gerçekten) büyük kazançtır." (9/Tevbe, 111)
n- Zekât, Malı
Ebedîleştirir
Mal, meyl edilen, yönelinen
demektir. Mala mal adı verilmesinin sebebi, herkesin ona karşı çok meyilli
olmasından dolayıdır. Mal tatlıdır, canın yongasıdır. Ama malın tatlı kokusu
çabuk kaybolur; dağılıp gider. Mal, sahibinin elinde durduğu müddet, ölüme ve
parçalanmaya mahkûm olan kimse gibidir. İnsan onu, iyilik, hayır ve insanlığın
faydasına Allah rızası için harcarsa, bir daha kaybolmayacak şekilde mal
ebedîleşir.
Zira o mal, hayra dönüştüğünden
dünyada devamlı olarak öğülmeyi, âhirette de mükâfatlanmayı gerektirir.
"İnsan öldüğü zaman amelleri kesilir. Ancak üç şey bundan müstesnâdır. Sadaka-i
câriye, kendisinden yararlanılan ilim veya kendisine hayır dua eden sâlih
evlât." (Dârimî, Mukaddime 46)
Yatırımı en kârlı yere ve
kaybolmayacak şeye yapmak, en kârlı ticarettir. Allah da kulundan böyle bir
kârlı ticaret yapmasını istiyor. "Ey iman edenler! Sizi acı bir azaptan
kurtaracak ticareti size göstereyim mi? Allah'a ve Rasülü'ne inanır,
mallarınızla ve canlarınızla Allah yolunda cihad edersiniz. Eğer bilirseniz, bu
sizin için daha hayırlıdır. İşte bu takdirde O, sizin günahlarınızı bağışlar,
sizi zemininden ırmaklar akan cennetlere, Adn cennetlerindeki güzel meskenlere
koyar. İşte en büyük kurtuluş budur." (61/Saf, 10-12)
"Allah, mü'minlerden
mallarını ve canlarını cennet karşılığında satın almıştır. Onlar, Allah yolunda
savaşırlar, öldürürler ve öldürülürler. Bu, Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da
Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim
vardır? O halde, O'nunla yapmış olduğunuz bu alışverişinizden dolayı sevinin.
İşte bu, (gerçekten) büyük kazançtır." (9/Tevbe, 111)
Zekâtın Önemi ve Hikmetleri
- Zekât Malı Islah Eder
- Zekât, İmanın Göstergesidir. Zekât, İbâdet ve Cihad Coşkusu Verir
- Zekât, Nimetin Gerçek Sahibi Allah'a Bir Şükürdür
- Zekât Malı Temizler
- Malın Mülkün Gerçek Sahibini Hatırlatır ve Kişinin Emanet Bilincini Güçlendirir
- Ferdi/Kişiyi Maddeperestlikten Korur; Kalpteki Dünya Sevgisine Karşı Bir İlâç Olur
- İhtiras Zincirini Kırar, Hırsdan Korur, Nefsin Maraz ve İletini Tedavi Eder
- Zekât, Kişiyi Cimrilikten Korur, Cömertleştirir
- İsraf ve Lüx Gibi Şeytanî Eğilimleri Azaltır
- Kalbin Katılaşmasını Önler; Kalbe Sevinç, Mutluluk ve Huzur Verir
- Halka Şefkat ve Merhameti Arttırır, Dost Kazanmaya Sebep Olur
- Zekât, İnsanı Bir Şeye Muhtaç Olup Onsuz Olamama Tiryakiliğinden Kurtarır; Allah'tan başkasına İhtiyaç Duymama Faziletine Yükseltir
- Sıla-i Rahme Teşvik Eder; Akrabaya Vermeyi, Onları Gözetmeyi Hatırlatır
- Zekât, Malı Ebedîleştirir
- Zekât, Malı Çoğaltır, Bereketini Arttırır
- Kişiyi Yatırıma Teşvik Eder
- Zekât, Dünya ve Âhiret Uçurumları Üzerindeki Bir Köprüdür
- Zekât, Alan Fakiri Çalışmaya Teşvik Eder