VEDUD
Yeni Sayfa 1
﴿
اَلْوَدُودُ ﴾
VEDÛD
Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
"Gerçekten benim Rabb'im, esirgeyendir, sevendir."[1]
"O, çok bağışlayandır, çok sevendir."[2]
Vedûd'ün iki anlamı vardır. Bunlar:
1-
Fail vezninde seven anlamındadır. Yani Allah, peygamberleri, nebileri,
dostlarını ve inanan kullarını sever.
2-
Mef'ul vezninde sevilen anlamındadır. Yani Allah, sevilmeyi hak edendir. O,
kulun bütün sevdiklerinden daha üstün bir sevgiyi hak eder. Hatta O, kulun kendi
gözünden, kulağından ve nefsinden daha sevimlidir.[3]
Vud (sevgi) burada merhamete daha yakın bir anlam ifade eder. ancak aralarında
fark vardır. Merhamet, zayıf olan birine acımayı ve merhamet etmeyi
çağrıştırır. Vud (sevgi) ise, bu çağrışımı yapmaz. Aksine sevginin bir sonucu
olarak başlangıçtan itibaren nimet vermeyi gerektirir.
Allah mutlak Vedûd (seven)'dür. O'nun iyilik ve ihsanı, kullarına ve dostlarına
kesintisiz olarak ulaşır. Yüce Allah bu gerçeği şöyle ifade eder: "İman
edenler ve salih amellerde bulunanlar ise, Rahmân (olan Allah), onlar için bir
sevgi kılacaktır."[4]
Allah, marifeti ile dostlar tarafından, af ve merhameti ile günahkarlar
tarafından, rızık vermesiyle de bütün canlılar tarafından sevilendir.[5]
[1]
Hud,
90.
[2]
Burûc,
14.
[3]
İbn Kayyim, "Celâü'l-efhâm", s.
28.
[4]
Meryem,
96.
Bkz. Râzî, a.g.e., s.
274.
[5]
Râzî, a.g.e., s.
274.
﴿
اَلْوَدُودُ ﴾
VEDÛD
Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
"Gerçekten benim Rabb'im, esirgeyendir, sevendir."[1]
"O, çok bağışlayandır, çok sevendir."[2]
Vedûd'ün iki anlamı vardır. Bunlar:
1-
Fail vezninde seven anlamındadır. Yani Allah, peygamberleri, nebileri,
dostlarını ve inanan kullarını sever.
2-
Mef'ul vezninde sevilen anlamındadır. Yani Allah, sevilmeyi hak edendir. O,
kulun bütün sevdiklerinden daha üstün bir sevgiyi hak eder. Hatta O, kulun kendi
gözünden, kulağından ve nefsinden daha sevimlidir.[3]
Vud (sevgi) burada merhamete daha yakın bir anlam ifade eder. ancak aralarında
fark vardır. Merhamet, zayıf olan birine acımayı ve merhamet etmeyi
çağrıştırır. Vud (sevgi) ise, bu çağrışımı yapmaz. Aksine sevginin bir sonucu
olarak başlangıçtan itibaren nimet vermeyi gerektirir.
Allah mutlak Vedûd (seven)'dür. O'nun iyilik ve ihsanı, kullarına ve dostlarına
kesintisiz olarak ulaşır. Yüce Allah bu gerçeği şöyle ifade eder: "İman
edenler ve salih amellerde bulunanlar ise, Rahmân (olan Allah), onlar için bir
sevgi kılacaktır."[4]
Allah, marifeti ile dostlar tarafından, af ve merhameti ile günahkarlar
tarafından, rızık vermesiyle de bütün canlılar tarafından sevilendir.[5]
[1]
Hud,
90.
[2]
Burûc,
14.
[3]
İbn Kayyim, "Celâü'l-efhâm", s.
28.
[4]
Meryem,
96.
Bkz. Râzî, a.g.e., s.
274.
[5]
Râzî, a.g.e., s.
274.
Esmau'l-Husna
- Esmau'l-Husna
- İçindekiler
- Önsöz
- Kitap Hakkında
- ALLAH
- "Allah" Adının Bütün İsim ve Sıfatları Kapsaması
- "Allah" Kelimesinin Kökeni
- "Allah" Adı Türememiştir; Türediğini İddia Etmenin Amacı Nedir?
- "Allahümme" Kelimesinin Anlamı
- Basralı Dilbilimcilerin Cevabı
- EKREM-KERİM
- Ekrem'in Anlamı
- Kerîm'in Anlamı
- Ekrem Kerîm Arasındaki Fark
- Yüce Allah'ın Kerem Sahibi Oluşunun Göstergeleri
- EVVEL-AHİR-ZAHİR-BATIN
- Evvel ve'l-Âhir'in Anlamı
- Fahrüddin Râzî'nin Görüşü
- İbn Kayyim'in görüşü
- Bu İsimleri Bilmenin Sağladığı Yararlar
- BARİ
- Bu İsmi Bilmenin Faydası
- BASİT-KABIZ
- Bu İki İsmi Bilmenin Faydaları
- BAİS
- Bâ'is İsmini Bilmenin Faydası
- BAKİ
- Bâkî İsminin Anlamları
- BEDİ'
- BER